21. 7. 2011

Review - Odstíny života

Autor: Lusy Adams
Název: Odstíny života
Originální název: Odstíny života
Nakladatelství: XYZ

Anotace: Alexandrina Avitalová se za života nijak nelišila od vrstevníků. Když je v den svých devatenáctých narozenin chladnokrevně zavražděna, nikdo nemůže tušit, že smrt se stane začátkem její nové cesty. Tři roky poté, co byla pohřbena a oplakána rodinou a přáteli, se probouzí znovu k „životu“. Je uvedena do světa magie a ďábelských stvoření. Alex musí zapomenout na svůj předchozí život, aby mohla zaujmout pozici neohrožené bojovnice se silami temnot. Podle dávného Proroctví je právě ona jedinou vyvolenou, Spasitelkou, která má rozhodnout odvěkou bitvu mezi dobrem a zlem…

České dílo
Že jste o této knize ještě neslyšeli? O tom vážně pochybuji.. Není moc obvyklé, že by se čeští autoři pouštěli do fantasy knih. A když už se do toho pustí.. většinou to nebude asi stát za zmínku. Ovšem, Odstíny života, jsou jiné. Knihu napsala mladá autorka Lucie Adamová a Odstíny života jsou její první knihou. Alespoň tou vydanou.
Svět Odstínů života
Lusy příběh zasadila do amerického velkoměsta Los Angeles. Přece jenom, obrovské město, které je přeplněno bytostmi. Těch nadpřirozených je tu opravdu spousta. Vlkodlaci, upíři, démoni, bohové.. a to rozhodně není všechno. Seznámíme se s bytostmi, které už jsme dávno poznali, ale co když se tu objeví i nějací nepoznaní? Autorka vytvořila nový svět. Po tom, co je Alex násilně vytržena že svého života, že musí urychleně do tohoto divokého světa, ať chce nebo ne, začlenit.
Postavy
Hlavní postavou příběhu je Alexandrina "Alex" Avitalová. Alex jako Spasitelka, se musí věnovat svému novému řemeslu.. S nikým a s ničím se nepáře a se vším si dokáže poradit.. alespoň se vším, co se týká násilí. Když se objeví úžasný Gabe, začíná mít problémy, s city. A, ne. Jejich vztah nemůže být jako vystřižen z hollywoodského filmu, protože všechno má malý háček. Ale Gabe není jediný v Alexině životě.. Sebevědomého a úžasně otravného Matta si musí oblíbit každý. Ale i přes kouzlo osobnosti všech ostatních mužských, u mě vede Gabe. Dokáže si Alex správně vybrat, aniž by ublížila někomu kolem sebe?
U všech postav musíte ocenit velikou dávku humoru. Samotná Lusy musí být pořádně veselá kopa. Protože když čtete Odstíny života.. koutky vám vylétnou v úsměv tak často, že to ani nestačíte počítat.

Konečné shrnutí a zhodnocení
Pání! Ano, to byla moje reakce po dočtení. Od knížky jsem očekávala hodně, ale naprosto předčila i moje nejvyšší očekávání. Příběh nabitý humorem, akcí, láskou. Můžete si říct, dočtu kapitolu a pro dnešek dost. Bohužel, tady se vám to jen tak nepodaří. Chytře ukončená každá kapitola, aby nalákala čtenáře číst dál. S každou stranou je odhalováno další tajemství a s každou stranou přibývají postavám další a další trable. Jestli je dokáží zvládnout, se dozvíte jedině tak, když si přečtete Odstíny života. A věřte, že neprohloupíte. Knize dávám tak vysoké hodnocení jak jenom to jde. A.. teď jenom mohu doufat, že se dočkáme dalšího dílu!
*děkuji nakladatelství za poskytnutí recenzního výtisku
*knihu si můžete objednat na stránkách nakladatelství XYZ
*zdroj obrázků: odstinyzivota.ic.czgoogle.com