4. 7. 2011

Review - Sukuba 1: Trápení

Autor: Richelle Mead
Název: Sukuba 1 : Trápení
Originální název: Succubus Blues
Série: Georgina Kincaid (1. díl)


Anotace: 
Sukuba je nadpřirozená bytost, která smí po libosti měnit podobu a jediným jejím úkolem je svádět. Zní to tak lákavě! Dívka může být, kým chce, její šatník je nevyčerpatelný a smrtelní muži by udělali cokoli pro její pouhý dotek. No, vlastně za to platí svou duší, ale proč zacházet do přílišných podrobností? Avšak život Georginy Kincaidové, sukuby ze Seattlu, není ani zdaleka tak exotický. Pracuje v knihkupectví a její šéf je poměrně nesnesitelný uťáplý chlap. Nesmrtelní přátelé si z ní nepřestávají dělat legraci kvůli jedné její dávné proměně. A nejhorší ze všeho je to, že si nemůže vyjít na rande, aniž by z dotyčného muže nevysála život. Ona by přitom dala všechno na světě za to, kdyby se směla dotknout slavného a neodolatelně krásného spisovatele Setha Mortensena! Snění o Sethovi však bude muset počkat, protože ve světě nadpřirozených bytostí se začíná dít cosi podivného… a velmi nebezpečného. Georgina se proti vlastní vůli stává aktérkou souboje mezi dobrem a zlem…


(obsahuje SPOILERY)
Po tom, co před spoustou staletí Georgina podvedla svého manžela, se z ní stala Sukuba.. Může libovolně měnit svoji podobu, ovšem není to tak jednoduché. Měnění podoby z ní vysává energii, kterou ona získává od smrtelných mužů, pouhým dotykem dokáže zmařit jejich duši. 
Georgina Kincaidová si ale svojí práci Sukuby neužívá a nebere ji tak zodpovědně, jak by měla. Je zaměstnaná v knihkupectví, ráda čte, má kočku Aubrey.. no nebyla by to dokonalá hrdinka? Možná byste to řekli, dokud byste se nesetkali s jejími přáteli. Georgina má opravdu pestré bytosti mezi svými přáteli.. vampýr, skřet, démon, anděl i lidé se počítají mezi její přátele. Georgina by měla v podstatě klidný život, kdyby nadpřirozené bytosti ve městě Seattle nezačal pronásledovat neznámý útočník. Kdo za útoky může stát? Proč je jednou z podezřelých i naše sukuba?
Po útoku na samotnou Georginu je její podezření zapomenuto. Jelikož sukuba patří do "nižších nesmrtelných", její síla je omezená a v boji by nevynikla tak jako například Rose Hathawayová z Vampýrské akademie. Protože Georgina dostává na ochranu anděla strážného. Doslova ANDĚLA.  
Během útoků si ale Georgina najde čas i na svůj soukromý a společenský život. I když je pravda, že si ho nemůže užívat na plno.. je přece sukuba a nechce nikomu ublížit pouhým dotekem.. Na scéně se objevuje spisovatel Seth Mortensen. Na první pohled pohledný, ale ne moc výřečný a příliš uzavřený. Georginu k němu cosi přitahuje, ale ví, ale stále si musí připomínat, že normální milostný život není nic pro ni.
Sukuba oproti Vampýrské akademie neobsahuje tolik bojů a akce, přesto je to knížka působivá a překvapivě lehce se čte. Richelle Mead píše úžasné knížky a všichni, kdo od ní něco četli, mi to myslím potvrdí. Její knížky jsou krásně propracované a vždycky je v nich něco, co vás donutí číst dál.
Řekněme to takto. Líbila se vám Vampýrská akademie, je vám líto, že tato série už skončila? Pokud jste odpověděli kladně na obě části mé otázky, tak vám nemohu poradit nic lepšího než - Vrhněte se Sukubu. Věřím, že budete mile překvapeni a že stejně jako já, budete netrpělivě očekávat další díl, který ponese titul - Sukuba 2: Na vrcholu. 
Ještě si dovolím větu na úplný závěr. Mé hodnocení nemůže být jiné než:


5/5



2 komentáře:

  1. Ahoj, jak tak čtu tvoji recenzi, tak mi ten začátek přijde jako hodně spoileroidní, protože tam vlastně popisuješ to, co má čtenář postupně teprve odhalit.
    Takže by asi nebylo špatné, kdyby jsi tam někam napsala, že recenze obsahuje spoiler. Ono by to pak budoucímu čtenáři mohlo pokazit zážitek z knihy, kdyby si to přečetl. :)

    OdpovědětVymazat
  2. ahoj. Knížku jsem četla, protože jsem chtěla zkusit něco od Richelle Mead. Slyšela jsem totiž, že opravdu skvěle píše. A musím říct, že mě knížka opravdu nezklamala. Bylo to zajímavé a napínavé. Sukubu už mám doma všechny 4 knížky a těším se až se do nich budu moct pustit. Vampýrskou akademii jsem ještě nečetla (jo já vím, jsem jedna z mála), ale už mám první díl a až dočtu Sukubu, tak si ho určitě přečtu. A hned další na řadě budou Pokrevní pouta.

    Jinak opravdu hezká recenze. Jen je tam na můj vkus docela dost spoilerů, ale je od tebe hezké, že na to alespoň upozorňuješ :-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! Každý mě potěší a vždy se snažím odpovídat.