1. 8. 2011

Review - Tajný kruh: Zasvěcení

Autor: L.J. Smith
Název: Tajný kruh : Zasvěcení
Originální název: The Secrect Circle : The InitiationSérie: Tajný kruh (1. díl)

Anotace: Cassie je donucena se přestěhovat ze slunné Kalifornie do ponuré Nové Anglie a stále touží po svém starém životě. A to přesto, že cítí zvláštní spřízněnost s hrozivou skupinkou teenagerů, kteří terorizují její školu. Po zasvěcení do klanu čarodějek, které už po staletí ovládají New Salem, se stává součástí Tajného kruhu, opojného a smrtelně nebezpečného zároveň.

Cassie Blakeová žije pouze s matkou v Kalifornii, je ovšem donucena se s matkou přestěhovat k babičce do Nové Anglie, přesněji do ostrovního městečka New Salem. Musí začít na nové škole, kde nikoho nezná, musí zapadnout mezi dávno vytvořené skupinky studentů. Cassie, která je stydlivá a plachá, si slibuje, že mezi žáky New Salemské střední zapadne. Ovšem.. to se Cassie hned tak nepovede. První dny na nové škole, jsou pro Cassie plné utrpení a samoty..
Faye, která chodí na školu s Cassie, jí vplutí do nového kolektivu řádně stěžuje. Kdekoli se Cassie objeví, všichni ostražitě mizí. Může za to Faye a její Klub? Proč nemůže Cassie přestat myslet na záhadného kluka z pláže? Dokáže se prosadit, nebo získat přátele, aby mohla dál nerušeně docházet do školy?

Po přečtení knihy, jsem opravdu nevěřila, že knihu napsala autorka Upířích deníků. V Upířích denících jsem se s velkou námahou dostala ke 4. dílu, ale u Tajného kruhu, už se nedočkavostí třesu na druhý díl. I když kniha není žádný autorčiným novým dílem (originál vyšel již v roce 1992) jde o velmi dobrý, chytlavý příběh. V knize najdete lásku, napětí, smutek, vtip a mnoho dalšího.

Máme zde mnoho odlišných charakterů. Sama hrdinka Cassie, sama se těžko prosadí, neodsekává vtipnými hláškami a nechává sebou zametat. Ale Cassie, se může změnit. Na druhou stranu Faye, která si o sobě myslí, že je královnou školy, krásná, nebojácná, co si zamane to taky dostane.. no, pravý opak tiché Cassie.  Můžeme být rádi, že tu ke klidné Cassie máme Dianu. Podle Cassie, je Diana jednoduše úžasná,perfektní a dokonalá. A proč by ne? I Diana si prosadí svou, ale nedělá to násilím a drsnými řečmi jako Faye. Diana tohle nepotřebuje, každý je jí okouzlen..
Cassie se na něj snažila nekoukat vyplašeně, když Diana kývla směrem k němu a představila ho: ,,Tohle je Christopher Henderson - Chrisi, chtěla bych ti představit Cassie. Však víš, vzal jsi jí Zajdu."
Blonďák se otočil a bránil se. ,,Ani jsem se ho nedotkl. Vůbec jsem ho neviděl, jasný: V té době jsem byl někde úplně jinde."
Diana a Melanie se na sebe shovívavě podívaly. ,,Chrisi," zeptala se Diana, ,,o čem to zase mluvíš?"
,,O králíkovi té holky. Já ho nevzal. Malá chlupatá zvířátka mě neberou. Všichni jsme bratři, jasný?"
Diana na něj chvíli nevěřícně koukala, potom zavrtěla hlavou. ,,Klidně jez dál, Chrisi. To je jedno."Chris se zamračil, pokrčil rameny, a pak se obrátil zpátky k Seanovi. ,,Takže jsem objevil tu novou skupinu Choleru. A oni teď vydali nový album...",,Ale někdo mi auto odvézt přece musel," nadhodila Cassie.,,To on," kývla Laurel. ,,Jenom nemá dobrou paměť, co se týče reality všedních dnů. Zato toho ví hodně o muzice."

Knížka je opravdu dobrá a druhý díl si zaručeně přečtu, protože mně opravdu zajímá, co se stane s Faye .. no, přečtěte si sami. :) A jak jistě víte, autorčina série Upířích deníků se dočkala seriálového zpracování - toho se dočká i série Tajný kruh!

*zdroj obrázků weheartit.com
*ukázka opsaná z knížky