28. 11. 2011

Anna and the French Kiss

Autor: Stephanie Perkins
Název: Anna and the French Kiss
Vydání v ČR: vyjde v roce 2012 u nakladatelství CooBoo

Nevěřím, že bych na tuhle knihu zvládla napsat objektivní recenzi .. to proto, že je tak úžasná.. proto asi tentokrát trošku jinak..

Anna je poslána rodiči na internátní školu do Francie - do Paříže. Anna odjíždí od kamarádů, od rodiny, od svého (skoro) kluka a od všeho, co dosud znala. Musí se vyrovnat s tím, že následující rok prostě musí strávit v nejromantičtějším městě na světě.
Anna se musí aklimatizovat v novém prostředí. Francouzsky umí možná tak "yes" - "oui". Nikoho tady nezná a má z následujícího roku určitě obavy. Má ale štěstí, že jsou ve škole všichni tak přátelští. Seznámí se se spoustou lidí a také, samozřejmě, s úžasným Étienném St. Clairem. Z Anny a Étienna se stanou dobří přátelé, ale s postupem času si Anna uvědomuje, že by zde mohlo být něco více, než jenom přátelství. Je tu ovšem menší, nenápadný zádrhel. Étienne má přítelkyni, se kterou už nějaký ten čas randí a přece všechno nezahodí jenom kvůli jedné Američance.
Étienne možná má přítelkyni, ale Anna nezůstane na ocet.. no tak! Jste přeci v Paříži! Anně se z kluků začne pěkně motat hlava!

"A moment of reserve. That was it? The whole story?"
"Yes. God, you´re right. That was pants."
I sidestep another aggressive couscous vendor. "Pants?"
"Rubbish. Crap. Shite."
Pants. Oh, heavens, that´s cute.

Knížka je napsaná neuvěřitelně lehce, poutavě a stránky plynou, že si ani neuvědomíte, že jste na konci. Celá kniha je klasický dívčí román, chcete-li contemporary (kniha bez nadpřirozených prvků). Na knihu jsem se velmi těšila, proto jsem nečekala na české vydání (které se, jak už jste se mohli dočíst, plánuje na rok 2012) a pustila se do ´Anny´ v angličtině. Pokud si chcete knihu přečíst, ale máte z angličtiny strach. Musím podotknout, že autorka celý příběh napsala velmi jednoduše a je snadno čitelný pro všechny.
Étienne.. povím vám to jednoduše, někoho, jako je Étienne St. Clair, si prostě musíte zamilovat! Během scén, kterých bylo spousta, mezi Annou a St. Clairem, mi nezbývalo nic jiného, než se pitomě uculovat. A naskytly se i tak úžasné, srdceryvné scény, že jsem neměla daleko k tomu, abych se štěstím rozbrečela!

French name, English accent, American school. Anna confused. 

 Samozřejmě, že celou dobu víte, jak celý příběh skončí. Ale komu to vadí? Jako oddechová knížka, kde na vás na každé straně nevyskakují upíři, vlkodlaci, andělé nebo nikdo neumírá ve zvráceném dystopickém světě, je tohle dokonalý výběr. Neprohloupíte, když si knihu přečtete.. naopak! Byli byste blázni, kdybyste si nepřečetli jeden z nejlepších dívčích románů. Ehm, pokud vám to náhodou ještě nedošlo, jsem z knihy nadšená.. a, pokud jsem to ještě nezmínila .. Étienne and Anna the best couple ever!

4 komentáře:

  1. Étienne a Anna, jak já si je oblíbila! A hrozně mě nadchl i druhý díl ! Nemůžu se dočkat Isly !:)

    OdpovědětVymazat
  2. to vypada pekne :) hold si musis pockat na cesky preklad :)

    OdpovědětVymazat
  3. Už se vážně nemůžu dočkat, až si ji přečtu.:) :) Doufám, že přijde brzy. ;)

    OdpovědětVymazat
  4. kniha byla úžasná :) moc se mi líbila a jsem zvědavá na druhý díl :))

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! Každý mě potěší a vždy se snažím odpovídat.