Recenze - Babe in Boyland

Název: Babe in Boyland
Autor: Jody Gehrman
Série: -----
Nakladatelství: Dial (2011)
Vydání v ČR: nechystá se

Natalie píše do školních novin jako „poradkyně ve vztazích“ alias „Dr. Aphrodite“. Její články a rady jsou úspěšné a čte je drtivá většina školy.. tedy, až dokud její rady nevedou k rozpadům vztahů a k naprosto nesmyslným činům. Když Dr. Aphroditu začne pomlouvat klučičí část osazenstva, nadávají jí , že ona může za jejich zpackané vztahy, protože to byla právě ona, kdo dával jejich přítelkyním ty otřesné rady – začnou ji odsuzovat, že o klucích, a o tom, jak přemýšlejí neví vůbec nic. A to je pravda. „Rady“ které dává holkám nejsou vlastně žádné rady, ale píše jim pouze to, co ony opravdu slyšet chtějí. Natalie se proto rozhodne, že se stane klukem. Tedy, na týden. S pomocí dvou nejlepších kamarádek se z ní stane Nat – student na chlapecké akademii Underwood. Natalie ale nepočítala s tím, že se zakouká do svého spolubydlícího – Emilia.

Moment, říkáte si? Tohle už znám z filmu.. Ano, na podobné – stejné? – téma byl natočen film „Super náhradník“ s Amandou Bynes v hlavní roli. Ta se na týden převlékla za svého bratra, aby mohla hrát fotbal a aby se její bratr nedostal do průšvihu.  Film nepostrádá trapné ani vtipné momenty. Ano, kniha od Jody Gehrman by se k filmu dala přirovnat v mnoha a mnoha věcech. V žádném případě tím ovšem nechci říci, že Babe in Boyland je Super náhradník jako přes kopírák. Jody dokázala vytvořit úžasnou knihu i přes to, že nepřišla s nijak originálním nápadem. Dokázala se postarat i o zvraty, které jsou sice naprosto předvídatelné, ale kniha je tak čtivě napsaná, že vám to snad ani nemůže vadit.

Jelikož je Natalie-Nat sama holka mezi bandou kluků, není ani tady nouze o trapné a vtipné momenty, které autorka zvládla perfektně! Už dlouho se mi nestalo, že bych se u knihy opravdu smála nahlas. Některé momenty, které musela Natalie prožívat byly opravdu.. k popukání. Co více si u dívčího románu přát? Ach, ano.. kluka, do kterého se hlavní hrdinka zakouká. Ani ten tu nechybí. U momentů mezi Emiliem a Natalii jsem se opravdu nemohla udržet a pořád se culila, ano, i přes to, že Natalie byla převlečená za Nata.
Natalie je postava, kterou si prostě nemůžete neoblíbit. Vždy byla populární a oblíbená. Ale nikdy ne nafoukaná a namyšlená. To, co Natalie dokázala udělat pro to, aby zjistila, jak to u kluků vlastně chodí, mně nepřestávalo udivovat.

Jak už jsem se zmínila, příběh je opravdu předvídatelný, a hned na začátku vám prostě musí být jasné, jak to celé musí skončit. Ale i přes to, je příběh úžasný. Ach, ano. Nedá mi to, musím se zmínit o obálce. Myslím, že ke čtení mně nenalákala ani tak anotace, jako úžasná obálka, která naprosto sedí k příběhu. A určitě ke přečtení přispěly i ty kladné názory a vysoká hodnocení mých přátel na goodreads.

Je veliká škoda, že si knihy zatím nevšimlo žádné české nakladatelství. Pokud ale v angličtině aktivně čtete, na nic nečekejte a do knihy se pusťte. A Vy, kteří stále se čtením v originálním znění váháte, tohle je kniha, se kterou byste mohli začít. Poutavý příběh, zajímavé postavy, ale hlavně – opravdu, opravdu jednoduchá angličtina. Moje konečné hodnocení je možná trochu nadsazené, ale to mně vůbec netrápí. Kniha se mi líbila i přes ne příliš originální nápad, bavila jsem se u ní, smála se a proto je hodnocení více než zasloužené. A pozor! Kniha nemá žádná další pokračování, což je dnes opravdu vítané.

Co více, dodat? Snad jenom takovou maličkost. Autorce nedávno vyšla její nejnovější kniha – Audrey’s Guide to Witchcraft. Bude to „kouzelnická“ kniha, a můžu říct, že po Babe in Boyland, se na ní opravdu těším!