Recenze - Pale

Název: Pale
Autor: Chris Wooding
Série:  ---
Nakladatelství: Stoke Books (vyjde v září 2012)
Vydání v ČJ: nechystá se

Ve světě Chrise Woodinga můžete žít věčně. Když lidé zemřou, nebo jsou vážně zraněni, je jim podáno sérum "Lazarus". Toto sérum je přivede zpět k životu. Sérum však není schopno přivést k životu někoho, kdo je mrtvý již delší dobu. Po návratu mezi živé už však nevypadáte stejně. Stane se z vás PALE. "Bledý", chcete-li. Pale má bílou pleť, bílé vlasy, dokonce i bílé a nebezpečně vypadající oči. Nepotřebují dýchat, jejich srdce proto netluče.

Ale každý Pale má těžký život. Jsou normálními lidmi nenáviděni a všichni jimi opovrhují. Nemají žádná práva ani žádný úctyhodný domov. Žijí v jakési "kolonii". A samozřejmě.. děti jsou kruté. Každé dítě, které se stane Pale-m je ve škole pouze šikanováno a normální děti a teenageři na ně pohlížejí, jako by byli nějaký odpad. Tak to ale není. Navenek jsou možná jiní, ale uvnitř jsou stejní jací byli předtím, než zemřeli.

Vypadá to, že Jed má všechno. Přítelkyni - Sandie - se kterou jsou spolu už dva roky. Nejlepšího kamaráda Kyle-a. Otce, se který podniká spoustu věcí, a který je uznávaný právník -tzv."Afterlife lawyer" - bojuje proti Pale-ům, snaží se jim sebrat všechen majetek, který jim po jejich návratu mezi živé zbyl, snaží se je zbavit všech práv.. a všechno mu vychází.. Kdyby si měl Jed vybrat, jestli se stát Pale-m, nebo zemřít nadobro, vybral by si smrt. Ale tato volba je brzy vyrvána z jeho ruk.

Pale je opravdu krátká.. spíše povídka, než kniha. Můj e-book měl pouhých 37 stran. Klasický paperback má stran 72. Možná právě proto, že je kniha tak krátká, prostě nemůže být dech beroucí. Autorův nápad byl více než skvělý! A kdyby jak příběh, tak postavy více propracoval, mohla z toho vyjít opravdu úžasná kniha! Ano, s tímto nápadem se dalo udělat spousta.

Jelikož délka opravdu nestála za řeč, když jsem se do příběhu začetla, měla jsem smůlu, protože už byl konec. Jaká škoda. Ale i v tak krátkém čase Jedův charakter prošel změnou - jak se dalo očekávat. Na začátku se choval jako největší grázl, postupem času však dokázal zjistit, že není důležité to, jak lidé vypadají, nýbrž to, jak se chovají.

Určitě bych tento krátký příběh doporučila právě těm, co hledají něco krátkého, lehkého, s náznakem sci-fi či dystopie.
Děkuji NetGalley za poskytnutí ARC ebooku.