Recenze - Drakie

Název: Drakie
Autor: Sophie Jordan
Originální název: Firelight
Nakladatelství: CooBoo (2012)
Série: Firelight (#1)

Draci jako takoví už dávno vymřeli. Přes to však po nich něco zůstalo. Jsou zde lidé, ve kterých stále žijí dračí geny.  Existují drakiové a drakie. Na první pohled byste na člověku nepoznali, že je to právě ten určitý člověk s dračími geny. Drakie a drakiové jsou lidé, kteří mají schopnost se převtělovat do dračí podoby. Existují různé druhy drakií a drakiů, kteří se se svým zvláštním nadáním narodí. Ti nejsilnější z rodu – onyxové, vodní drakie, či mlhotvorky. To nejzvláštnější nadání má však šestnáctiletá Jacinda. Nadání, o kterém si všichni mysleli, že se už nikdy neobjeví.  Jacinda má v sobě oheň – doslova.

Jacinda je svým kmenem neustále nucena do vztahu se synem jejich alfy – Cassianem. A to jenom kvůli jejímu nadání, díky tomu je mezi svými lidmi opravdu důležitou a ochraňovanou osobností. Jacindě však takto velká pozornost nedělá dobře. Necítí se svobodná, ale žije se svým kmenem, s lidmi, kteří jsou jí blízcí. Potřebuje ostatní dračí lidi, aby její drakie mohla žít. Její matka se však uchýlí k drastickému kroku. Uprostřed noci Jacindu a její sestru Tamru odveze z jejich kmene do cizího města, do vyprahlé pouště, kde Jacindina  - a hlavně její drakie – bude trpět.

Dračí kmeny žijí v horách, kde jsou skryti před lidskými zraky. Jsou zahaleni mlhou, kterou vytváří drakie se zvláštním nadáním – mlhotvorka. Kmeny žijí v míru a v klidu. Ale aby to nebylo tak dokonalé, je tu něco, co kmeny ohrožuje. Jsou to lovci. Lvi v drakijských kmenech kvůli jejich kůži, krvi, zabíjejí je pro zábavu a drakiů a drakií ubývá..

Autorka na nic nečeká a hned se vrhne do akce. Jacinda se dostane do jeskyně, kam ji zahnali lovci. Jde jí o život, v jeskyni je uvězněná s tím nejhorším, se kterým to jde. S lovcem. A tady se objevuje krásný, záhadný a neznámý. Hned ve druhé kapitole. A začíná nám příběh Drakie. Na první pohled možná trochu klišé. Dívka – drakie. Kluk – love. Zakázaná láska.

Jedinou knihou – sérií, kterou jsem četla a kde byli hlavním tématem draci byl Odkaz dračích jezdců. Tématem draků jsem byla ohromena. Proto byla Drakie opravdu vítanou knihou. I když v knize nevystupují přímo draci, téma je opravdu úžasné. Svět drakiů, který autorka vytvořila je velmi poutavý. Jacinda však v kmeni nestrávila tolik času, abychom se o drakiích, či jejich historii mohli dozvědět více, což bych určitě já i další čtenáři uvítali.

Sophie Jordan píše neskutečně poutavým stylem. Píše v krátkých větách, které bezvadně dokreslují atmosféru ať už akčních, nebo romantických scén. V knize však převládají romantické scény. Vztah Willa a Jacindy je plný klasického „nemůžu bez tebe žít“, „drž se ode mě dál“ v této knize je to však jaksi.. v pořádku. Jacinda Willa potřebuje k přežití jedné své části, té drakijské. V knize mi neskutečně vadila Jacindina matka. Chápu, že se snažila chovat ochranitelsky a jenom se řídila svými mateřskými instinkty. Chovala se však příliš sobecky a to i přes to, že moc dobře věděla, jak to má Jacinda v novém městě, v nové škole a hlavně daleko od svého kmene těžké.

Jsem moc ráda, že jsem se ke knize dostala. Dlouho jsem si ji chtěla číst v anglickém originále. Když jsem se však dozvěděla, že bude vycházet v českém překladu, rozhodla jsem se počkat na překlad. A dobře jsem udělala. Překlad je opravdu povedený, při čtení mi nedělaly problém zvláštně postavené věty ani žádné výrazné chyby – tady dobře zapracovala korekce.

Kniha ode mě dostane plný počet. Téměř celou knihu jsem byla přesvědčena, že ji dám „pouze“ 4 hvězdičky. Konec mě však utvrdil v tom, že si kniha plný počet opravdu zaslouží. Je to možné, že knihy od CooBoo dostávají tak vysoká hodnocení? Ano, CooBoo má opravdu „dobrou ruku“ a daří se jim vydávat opravdu skvělé knihy.

Pokud stále váháte, zda si knihu přečíst, určitě s tím přestaňte a do knihy se co nejdříve pusťte. Už teď se těším na další díl, který v originále nese název Vanish.
○děkuji nakladatelství CooBoo za recenzní výtisk
○ knihu si můžete objednat na stránkách albatrosmedia.cz