Recenze - Rudá jako rubín

Název: Rudá jako rubín
Autor: Kerstin Gier
Originální název: Rubinrot
Série: Drahokamy (#1)
Nakladatelství: CooBoo (2012)

Rodina Gwendolyn Shepardové je všechno, jenom ne normální. Žijí v obrovském domě se několika patry a spoustou místností. A hlavně se zvláštními geny. Gwendolinina rodina dokáže cestovat časem. Neumí to každý člen rodiny, ten „vyvolený“ byl určen již před spoustou let. Nikdo ovšem neočekává, že gen v rodině Shepardových má Gwendolyn. K cestování časem je učena její sestřenice Charlotte. Charlotte se učí šermovat, studuje cizí jazyky, bere hodiny tance, musí se naučit, jak se schválně chovat v minulosti. Každým okamžikem Charlotte, její matka a babička čekají, až se jí udělá nevolno a začne trpět závratěmi – což konečně bude následovat prvním skokem v čase. Nikdo ale nečeká, že závratěmi bude trpět právě Gwendolyn.

A když se Gwendolyn najednou objeví v ulici, ve které celý život bydlí, hned ví, že je něco špatně. Skočila v čase – do minulosti. Stojí v naprosto stejně ulici, kterou moc dobře zná, ale o bůh ví kolik let v minulosti. Bohužel, neví, v jaké době se ocitla. Než se stihne rozkoukat, skočí v čase zpět. A všechno v rodině Shepardových je najednou vzhůru nohama. Gwendolyn se musí urychleně dozvědět co může o cestování v čase, aby se nezranila, nebo něco horšího.

Kniha, na kterou jsem čekala dlouho. Když jsem si ji konečně koupila, byla jsem nadšená, trvalo mi však docela dlouho, než jsem se k ní dostala – však už čekáme na překlad třetího dílu. Německá autorka Kerstin Gierová je v Německu známým jménem. Proslavila se díky románům pro ženy, nás se od Kerstin začala vydávat její young adult série – Láska nezná čas. Vyšly od ní v českém překladu i další knihy – právě zmíněné romány, např. Mafie matek, Každé řešení má svůj problém, atd.

Příběh s poutavým podtitulem „Láska nezná čas“ zaujme nejednu slečnu a jakoukoli romantickou duši. Kniha však není jenom o lásce. Kniha, která v sobě spojila přátelství, romantiku, dobrodružství i napětí.
Téma cestování časem není nic nového, co se v našich oblíbených knihách objevuje. Celkový koncept cestování však Kerstin vychytala. Má všechno dobře promyšlené. První díl položil spoustu otázek a velká většina jich zůstala nezodpovězená. Velké odhalení zajisté přijde až s dalšími díly.

Gwendolyn je hrdinka, kterou jsem si oblíbila od první věty – což se mi často nestává. Není to žádná namyšlená nanynka, která se zajímá jen o to, jestli má dokonale nalakované nehty, jestli náhodou nemá rozmazané oční linky. Tak to vůbec není. Se svou nejlepší kamarádkou Leslie si užívají života. Líbí se jim kluci, prozkoumávají Gwendolynin obrovský dům, který je plný tajemství a tajných koutů.

Gwendolyn ale potřebuje někoho, kdo se stane jejím objektem lásky. A na scéně se objevuje Gideon. Je starší než Gwendolyn, proto se u něj jeho časo-cestovací gen objevil již před nějakou chvílí. Poslední si všímám, že mužské hlavní postavy mě příliš neokouzlily. Gideon není výjimkou. Je moc příjemnou postavou, která perfektně doplňovala knihu.

Je nutno zmínit moc dobrý překlad od nám dobře známé Terky Peckové. Překlad je bez chyby. V textu jsem nenarazila na zvláštně postavené věty ani podivná slova. A nedá mi to.. musím zmínit obálku. Nejprve jsem se zarazila nad růžovou. Na první pohled se mi obálka nelíbila, ale nakonec jsem jí přišla na chuť a v knihovničce vypadá moc pěkně.

Když teď, při psaní recenze, zpětně nad knihou přemýšlím, říkám si, jak je možné, že i přes to, že se v ní v podstatě nic nedělo,  je tak úžasná. Autorka si moc dobře připravila půdu. Nejenom, že je kniha plná výše zmíněných nezodpovězených otázek, ale končí tak otevřeným koncem, že vám zaručuji, že si budete POTŘEBOVAT přečíst další díl!

Knize dávám 4*. Určitě by kniha měla i na plný počet, ale jelikož podle recenzí je druhý díl ještě lepší, pěkně si tu poslední ušetřím pro další díl.