Recenze - A Midsummer's Nightmare

Název: A Midsummer's Nightmare
Autor: Kody Keplinger
Série: ------
Vydání v ČR: nechystá se
Nakladatelství: Poppy 2012

Whitley zrovna ukončila střední školu a chystá se na vysokou. Po divokém večírku ze probudí vedle kluka, jehož jméno si nepamatuje, ale je si jistá, že se s ním minulou noc vyspala – a že to bylo vážně skvělý! Nechce žádný závazky, je si jistá, že už ho v životě neuvidí. Po večírku ji před vysokou čekají prázdniny, které bude trávit u otce, který se s její matkou rozvedl, když byla malá. Teď žije jenom se svou matkou, dokonce i starší bratr už má svou vlastní rodinu.

Když se setká s otcem, dozví se, že se otec přestěhoval do děsného zapadákova, má snoubenku, se kterou brzy bude svatba. A dvě nevlastní děti. Whitley tak přijde i k nevlastním sourozencům – sestře Bailey a bratrovi Nathanovi. A pozor – nevlastní bratr Nathan je fakt SEXY! A léto se promění v noční můru..

Whitley není dokonalá hrdinka. Má své problémy a proto je ta kniha tak úžasná. Má problémy, která můžete mít i vy, postava s jejíž problémy se můžete potkat i v reálu. Má problémy s matkou. A paří. Hodně. Hodně pije, každý víkend chodí na párty, chodí pozdě domů a prostě řádí. Ale nevidí na tom nic špatného, je jí osmnáct a může si to dovolit.

Jde o celkem třetí knihu Kody Keplinger. Autorka, která je mezi zahraničními i mezi našimi anglicky čtoucími blogery i neblogery velmi oblíbená. Je to proto, že je autorka tak mladá a píše o mladých?  V knihách Kody Keplinger se teenageři chovají jako teenageři. Užívají si, chodí na večírky, mají problémy s rodiči. A mají sex. Ne držení za ruce a polibek na konci kapitoly a zbytek si domyslete.. Protože to prostě patří k životu a Kody na to nezapomíná - jako většina autorů v YA knihách.

Příběh není vůbec složitý a je předvídatelná a už od třetí kapitoly bude jasné, jak to vlastně skončí. Ale díky stylu, který autorka má, je kniha naprosto vhodná jako čtení na dlouhé večery, právě proto, že je tak nenáročná a nemusíte nad ní příliš přemýšlet. To ale neznamená, že jde o povrchní příběh. Opravdu to JE o něčem, protože problémy, které Whitley a ostatní postavy mají mohou potkat kohokoli z vás. Při čtení mi párkrát málem ukápla slza. Pro ty z vás, kteří už nějakou knihu od Kody četli, tak určitě víte, co myslím tím jejím úžasným stylem psaní a pokud ne.. určitě to vyzkoušejte!

Konečné hodnocení dávám 4*. První kniha od Kody - The DUFF, se mi příliš nelíbila, ta ten příběh tak propracovaný neměla, od The DUFF ale autorka udělala určitě pokrok. :)