Recenze - Milion sluncí

Autor: Beth Revis
Originální název: A Million Suns
Série: Vesmír (#2)
Nakladatelství: CooBoo (2012)

Vychází již zítra! 19. 11. 2012!
Obsahuje spoilery na první část.

Jsou tomu již tři měsíce, co byla na vesmírné lodi Universum Amy probuzena – romrazena z kryo komory. A byla donucena žít na vesmírné lodi, která putuje k nové planetě, která nahradí Zemi pro budoucí generace. Amy si musela zvykat, že na lodi byla prostě jiná. Lidé tam jsou monoetničtní a Amy se k nim nehodila proto, že vypadala jinak, smýšlela jinak, jinak mluvila a chovala se.. ale velikým důvodem, proč Amy nezapadala bylo to, že žila na Staré Zemi.

Za tři měsíce, co je Amy probuzena se na lodi událo spousta změn. Otec zemřel, spousta lidí na lodi zemřelo.. A na řadě je Syn, aby přebral jeho vládu nad lidem na Universu. On musí lid dovést k nové planetě. Syn přestal lidem do vody přidávat drogu Phydus, lidé začínají vnímat své emoce, vidí, o co do teď na lodi přicházeli, začínají myslet vlastní hlavou, která není zamlžena oparem Phydusu.. na lodi propukají nepokoje, začínají se objevovat dokonce i vraždy.

Autorka první díl neukončila nijak neukončeně, ale v nejhorším případě bych druhý díl oželela. Proto se musela snažit, aby vymyslela zápletku, která čtenáře dostane natolik, aby ve čtení vesmírné série pokračovali. A Beth Revis se to opravdu povedlo. Opět dokázala přijít s něčím, co čtenáře dokáže naprosto ohromit a upoutat své čtenáře.

Postavy opět dostávají zabrat. Na konci knihy, v poděkování, sama autorka píše, že jí bylo řečeno, ať se nebojí a zabije více postav, a ona jo. Opravdu je v knize více postav, které se nové planety již nedočkají. Syn se ve druhem díle stal mnohem zajímavější postavou. Stal se z něj vůdce Universa, začíná zjišťovat, co všechno mu Otec o lodi zatajil, zjišťuje, co ohrožuje nejen jeho post vůdce ale i lidi na lodi.

V první polovině příběh trochu drhl, nedělo se toho tolik, ale od druhé poloviny, to bylo jedno velké BUM! Začala se dít spousta, spousta věcí. V každé kapitole byla spousta odhalení, která příběh dělala ještě napínavější, než díl první. Zpočátku to vypadá, že se do toho sama autorka pořádně zamotává, ale na konci zjistíte, že měla všechno do detailů promyšlené, všechno do sebe úžasně zapadalo.

Kapitoly jsou opět střídány z pohledu Amy a Syna, jak jste byli zvyklí v prvním díle. A díky tomu zjišťujeme mnohem více informací a tajemství ohledně Universa. Opět se z velké části jedná o detektivní zápletku, své místo ale dostane i více romantiky – to ale jenom tak na okraj. Nejdůležitějším pořád zůstávají tajemství vesmírné lodi.

Koncem mě Beth Revis úplně zničila. Nezmohla jsem se na nic jiného, než jenom zírat. A nemyslela jsem na nic jiného, než jenom na to, jak dlouho budu muset čekat, než vyjde poslední díl. A mimochodem, bude to na jaře 2013. A všichni se na to těšte, protože po tom konci budete POTŘEBOVAT, aby to bylo co nejblíže!

Přes všechno jsem ale knize nemohla dát plný počet, zaslouží si krásné 4*, hlavně kvůli tomu, že začátek opravdu nebyl tak akční a trochu se táhl. To ale nemění nic na tom, že kniha je to neskutečná. Opravdu úžasná, chytlavá a hlavně – co to jde, tak originální. Pokud jste nečetli první díl, můžu jenom doporučit.. pokud máte první díl za sebou a váháte s přečtením pokračování, už neváhejte a ponořte se do nového vesmírného dobrodružství.
Děkuji nakladatelství CooBoo za poskytnutí e-ARC kopie knihy.