Recenze - Nebezpečně krásný

Název: Nebezpečně krásný
Autor: Melissa Marr
Originální název: Wicked Lovely
Série: Wicked Lovely (#1)
Nakladatelství: Mladá fronta (2012)

Aislinn není na první pohled ničím příliš výjimečná a zdánlivě se neliší od ostatních 17-ti letých teenagerek. Má svého nejlepšího kamaráda Setha, který žije v odstaveném vlaku. Navštěvuje církevní střední školu a žije s babičkou. Je tu jenom jedna věc, kterou byste na první pohled nepoznali. Aislinn už od narození vidí víly. Nikdy nikdy nikdy! jim však nemůže dát najevo, že je vidí. Víly a elfové nejsou milá stvoření, jako je malé děti znají z pohádek. Maličtí tvorečkové s malinkatými křidýlky. Ne, víly jsou nebezpeční tvorové, pokud se dozví, že je obyčejný smrtelník jako Aislinn vidí, nebude to dobré..

Když ji ale začne několik víl a elfů pronásledovat, Aislinn to stojí velké přemáhání, aby udržela "poker-face" a nedala najevo, že je vidí a že jí jejich přítomnost není zrovna příjemná. Nejde však o obyčejné víly. Jde o Keenana, letního krále, který již devět století hledá svoji královnu, aby mohl plně čerpat svoji sílu a měl konečně možnost porazit zimní královnu, která zemi, lid i nadpřirozené bytosti sužuje čím díl větší zimou.

Keenan si je naprosto jistý, že Aislinn je jeho dávno ztracená královna. Začne za ní chodit na každém kroku a nezdráhá se udělat cokoli, aby svolila, že se stane jeho královnou. A víte jak to v knihách bývá. Hlavní hrdinka okouzlená krásným neznámým, že i kdyby měl hrb, hned by se mu vrhla okolo krku. Ne však Aislinn. Nejenže ví, že Keenan je bytost, které se celý svůj život snažila ignorovat, a je nebezpečný, ale také má Setha. Seth je její nejlepší přítel, ale ví, že by se z nich mohlo stát i něco víc.

Kniha je psaná v er-formě. Většina kapitol se zaměřuje na Aislinn jako na hlavní ženskou hrdinku, další čtenáři po krůčkách představují svět víl a elfů. Autorka se však s vysvětlováním příliš neobtěžuje a nechává na čtenáři, aby svět nadpřirozena objevoval postupně. Keenan a ostatní víly mluví v náznacích a nic neřeknou naplno. Později vám však při čtení dojde, co Keenan myslel tím, o čem mluvil před pěti kapitolami.

Snad první kniha o vílách, ve které jsou představeny jako zlé bytosti. Po většinu času jsou neviditelné a ubližují lidem. I přes to, nebo právě proto, že všechno je psáno v náznacích, se toho čtenář o vílím světě, jejich hierarchii, či historii nedozví tolik, kolik bych já osobně uvítala. Ale pořád jde jenom o první díl a jsem si jistá, že v dalších dílech dostanou tyto bytosti ještě větší prostor, než v tomto úvodním. Ale pořád tady víly sehrály velmi velkou roli.

Jde snad o první knihu, kdy mě neiritovala ani jedna postava. Ano, jsou zde postavy, které mají špatnou povahu, ale to je naprosto pochopitelné, kde by jinak byl ten příběh? Aislinn vůbec není blbá! Uvažuje racionálně žádná rozhodnutí, která jsou padlá na hlavu. Je vtipná, dokáže si poradit v každé situaci a pokud ne, tak má alespoň na všechno vtipnou odpověď. A Keenan dělá všechno proto, že musí vládnout letnímu dvoru a potřebuje svou královnu. I on má někoho, ke komu tíhne mnohem více. Takže, pokud jste čekali "velkou lásku" na první pohled, zklamu vás.

Kniha mě zaujala ještě když jsem nevěděla, že vyjde v českém překladu. Ano, musím přiznat že nejprve mě zaujala obálka - která zůstala originální a mimochodem je nádherná i na omak - až potom anotace. Začátek mě sice moc neoslovil, ale když začalo všechno dávat větší smysl, začalo mě čtení více bavit a také všechno začalo nabírat na obrátkách a neměla jsem ani čas se začít nudit. Pokud hledáte příběh s akcí a lehkou romantikou, můžete si být jistí že v Nebezpečně krásném to najdete.
Za poskytnutí knihy k recenzi děkuji internetovému obchodu knihcentrum.cz.