4. 1. 2013

NEJlepší knižní hrdinové roku 2012


Pořád pokračuji s týdnem toho nejlepšího za rok 2012. Dneska tu mám nejlepší knižní hrdiny. Ale jo, jen se nedělejte! Taky je milujete! :) Všechny je milujeme! :)

Jako prvního bych ráda zmínila Murtagha. Že ho neznáte? Ale jistě, že ano. Murtagh z Odkazu dračích jezdců. Ani nevím, proč ho mezi mé oblíbené knižní hrdiny řadím. Není to proto, že bych chtěla, aby doopravdy existoval - jako u spousty dalších. Ale oslňuje mě svým chováním. Ať už se přiklání na stranu dobra, nebo zla. 

Dimitri Belikov a Adrian Ivaškov. Nikdy bych se nedokázala rozhodnout, do kterého "týmu" se v tomto případě zařadit. Neohrožený Dimitri, který si jde tvrdě za svým, okouzlující a neohrožený Rus, který ve volném čase čte westernové romány. Namyšlený Adrian s dobrým srdcem, který ukázal, že opravdu umí milovat za všech okolností. V knihách jsem si užívala kapitoly s oběma, protože to prostě nejde je nemilovat.   Ale k Rose se navždycky bude hodit jenom Dimitri a Adrianovi můžeme jenom přát, aby také našel štěstí. 

Dalším hrdinou, ze kterého jsem při čtení byla naprosto mimo, je Garreth z knihy 15 minus. Garreth se přihlásil do vyvražďovací reality show. Má spoustu tajemství a vlastní důvody, proč se do soutěže vůbec přihlásil. Zpočátku se ukazuje jako "tvrdý hoch", ale ukáže se, že i on má dobré srdce. I v nejtěžší chvíli má na všechno vtipnou odpověď na odlehčení situace.

Marcelo Sandoval je dalším z těch, které bych tu ráda zmínila. Marcelo trpí zvláštní formou autismu, který se u něj projevují několika příznaky.Sedmnáctiletý Marcelo slyší hudbu, kterou nikdo jiný neslyší. Je neuvěřitelně vnímavý a není jako ostatní. Mluví o sobě ve třetí osobě, zbožňuje poníky, má svůj domek v koruně stromu. Občas jsem měla chuť sáhnout mezi řádky a Marcela obejmout, aby mu nebylo tak smutno. K jeho příběhu se zaručeně vrátím.

Tyrion Lannister je hrdina, který má právo nazývat se Hrdinou. Asi nepůjde o hrdinu, který by byl okouzlující a nádherný, ale jde o jeho činy a chování. Tyrion to nemá v životě zrovna v lehké. Narodil se v bohatém rodu Lannisterů, jeho sestra je královna a sám Tyrion se narodil s fyzickým postižením, narodil se jako trpaslík. Jeho otec k němu nechová zrovna vřelé vztahy, ale Tyrion si dokáže vybudovat svou vlastní skupinu přívrženců. Zatím jsem četla jenom první díl z Hry o trůny, kde se Tyrion jako jedna z postav vyskytuje, ale jsem si jistá, že dostane mnohem více prostoru a na to se opravdu těším.

Když se řekne knižní hrdina, okamžitě mě napadne Tucker z Nadpozemské. Neskutečný miláček, který je okouzlující, vtipný, bezvadný. Na první pohled lamač dívčích srdcí a nenapravitelný sukničkář. Ale ukáže se, že i Tucker je pod tou slupkou zlého hocha neskutečně milý a citlivý kluk, kterého by si přála každá z nás. A s Clarou tvoří neskutečný pár, kterého bychom mohli jenom závidět.

V poslední řadě bych ráda zmínila Gerryho z PS: Miluju Tě. Víte co, je mi docela jedno, že se v knize Gerry objevuje jenom ve vzpomínkách, ale sta se snad mojí nejoblíbenější postavou z celé knihy. Je to tím, jak se choval ke své manželce Holly, nebo to, jak mu nebylo jedno, co s ní bude i po jeho smrti? Možná je tím důvodem i to, že na obálce je Gerry jako Gerard Butler, který ho ztvárnil i ve filmu a proto jsem si po celou dobu čtení Gerryho představovala právě jako mého oblíbeného herce Gerarda Butlera.


Zítra NEJlepší obálky za rok 2012. 

1 komentář:

  1. Už první jméno na seznamu mě donutilo se začít uculovat - Murtagh! O můj bože, když nad tím tak přemýšlím, pořád je to můj nejoblíbenější knižní hrdina - ti "ostatní" z momentálních YA bestsellerů jsou sice fajn, ale Murtagh je ještě daleko před nimi! :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! Každý mě potěší a vždy se snažím odpovídat.