Recenze - Na půl cesty do hrobu

Název: Na půl cesty do hrobu
Autor: Jeaniene Frost
Originální název: Halfway to the Grave
Série: Noční lovci (#1)
Nakladatelství: Fantom Print (2012)

Catherine Crawfieldová je poloviční upírka, nikdy však polovinu své osobnosti neměla v lásce. Přesto ji však využívá, loví upíry. Chce se pomstít za to, že její otec - upír - kterého nikdy nepoznala znásilnil její matku. Do teď měla štěstí, až už se zraněním, nebo bez každého upíra na kterého si došlápla pokaždé dostala. Když se ale pustí po Bonesovi, štěstí ji opustí. Je donucena uzavřít dohodu s upírem a  lovcem odměn. Bones ji podrobí tvrdému výcviku, aby své speciální schopnosti ještě více vypilovala, a mohou se pustit do boje proti upírům společně. Zabíjení upírů je sice nebezpečné, ale je to zábava. A jaká zábava to bude až to mezi Bonesem a Cat začne jiskřit.

Cat je dvacet dva let a od svých šestnácti zabíjí upíry. Kvůli své smíšení krvi má spoustu výjimečných schopnosti, kvůli kterým byla vždy svými vrstevníky odstrkována opovrhována. Vždycky si však dokázala probít cestu a stal se z ní stroj na zabíjení nemrtvých. Málokdy potkáte hrdinku, která vám neleze na nervy už od první věty. Cat není žádná nafintěná slečinka a nebojí si pořádně ušpinit si ruce.

Bones je o několik desítek (stovek?) let starší. Upír s mrazivou historií, jehož jméno je v upírské společnosti vyhlášené a ne každý ho zrovna na svém prahu uvidí rád. Je samozřejmě naprosto nádherný a neodolatelný. Co víc by si Cat mohla přát.

Příběhů o upírech je v dnešní době opravdu hodně. Jeaniene Frost je však podařilo napsat příběh, který je velmi čtivý a nevyskytují se zde pouze upíři. Zápletka není příliš složitá, ale je to jedině dobře, autorce se proto "nepovedlo" se do příběhu naprosto zamotat. I když je hlavní padouch v podstatě celou dobu znám, příběhu to nijak neubírá. Pořád je napínavý a akční. Pokud zrovna Cat a Bones nezabíjí nemrtvé, oddávají se vášni mezi sebou.

Musím pochválit práci překladatelky. Při čtení je vidět, že pouze automaticky nepřekládala jenom věty, ale nad celým příběhem se opravdu pozastavila a strávila s ním čas. V knize se často vyskytují jakési narážky na americkou historii, či speciální místa, nebo pořekadla, která by český čtenář nemusel znát a určité úseky by mu tak nemusely dávat smysl. Vše je ale velmi chytře řešeno poznámkami pod čarou, které čtenáři opravdu pomohou a nejsou vůbec na škodu.

Měla bych zdůraznit, že kniha obsahuje popisy sexuálních scén a nevhodná slova. Nebudu však říkat, že je do osmnácti let nevhodná, sama bych se musela podle své rady řídit a vůbec ji nečíst. Pro desetileté špunty, se ale opravdu nehodí.

Konec prvního dílu slibuje opravdu zajímavé pokračování. Jsem zvědavá, s čím autorka přijde v druhém díle. A pokud si i zbytek série udrží laťku, kterou nasadil první díl, půjde o opravdu výbornou sérii. Napětí, akce, vtip. Úspěšnost série ukazuje i fakt, že práva na knihy byla prodána do 14 zemí světa.