12. 4. 2013

Rozhovor | Gemma Malley | Deklarace smrti



Dnes mám pro vás kraťoučký rozhovor s autorkou Gemmou Malley. Autorkou série Deklarace smrti/Přebytečných.


Velká Británie, rok 2140. Život na Zemi se změnil od základů. Lidská civilizace už není ohrožena smrtelnými nemocemi, na které věda objevila léky. Nesmrtelnost však přináší i možná rizika - největším z nich je přelidnění. Proto byla přijata Deklarace - každý obyvatel může mít jen jedno dítě... Kdo zákony poruší, bude potrestán. Patnáctiletá Anna se narodila rodičům, kteří měli dvě děti. Nyní je označována za "Přebytečnou". Jaký život ji čeká? Dokáže se vyrovnat se svým osudem vyděděnce?

goodreads | website | facebook
Děkuji za možnost udělat s Vámi rozhovor. Čeští čtenáři Vás znají především díky Vaší sérii Deklarace smrti. Poprvé kniha vyšla už v roce 2007, teď se ale dočkala druhého vydání. Mohla byste nám říct něco o sobě?

Ehm, žiji v Londýně, mám tři malé děti a byla jsem v  kapele.

Deklarace smrti nepatří k těm nejnovějším knihám, ale určitě ji lze považovat za dystopii. Co vy a dystopie? Čtete je? 

Mám ráda takové ty starší, jako je 1984, nebo Konec civilizace.

Deklarace smrti byla Vaší první publikovanou knihou. Kde jste získala inspiraci?

Nápad přišel protože všichni jsou tak posedlí tím, aby zůstali mladí a snaží se prodloužit lidský život. Ale nikdo se neptal, jestli by svět mohl být lepší, kdybychom opravdu měli možnost zůstávat stále mladí.

Představte si, že můžete mít jednu nadpřirozenou schopnost. Jaká by to byla?

Hm hezké.. Asi létání. Líbí se mi třeba představa, že bych mohla čís myšlenky, ale asi by mě to nakonec přinutilo cítit se mizerně. Takže létání, bylo by to úžasné, když vezmu v potaz dopravu a zácpy.

Můžete pozvat na večeři pět známých osobností. Kdo by to byl?

George Orwell, Simone de Beauvoir, Socrates, Katharine Hepburn a George Clooney.

Kdybyste mohla skočit do světa jakékoli knihy, která by to byla?

Určitě některá dětská kniha. Všechno v nich bylo vždy tak jednoduché a všechno mělo šťastný konec.

Můžete se popsat třemi slovy? 

Optimistická, hádavá, energická


Máme tolik knih, tolik různých postav.. ale jaká je vaše oblíbená kniha a postava?

Malý princ a oblíbená postava je určitě růže.

Možná trochu záludná otázka. Víte něco o naší malé zemičce? Například znáte nějakého českého spisovatele?

Ve skutečnosti jsem Prahu navštívila, je to už spoustu let, ještě před tím, než padla Berlínská zeď. Byla jsem u jedné milé rodiny na kterou mám moc milé vzpomínky. Byla jsem muzikantka, členka pěveckého sboru a do Prahy jsme jeli na pěvecký koncert. Takže samozřejmě znám Dvořáka a Smetanu. Mahler byl Čech, že? Z těch novodobějších znám Milana Kunderu a Kafku.

Chtěla byste něco vzkázat českým čtenářům?

Děkuji, že si najdete čas na moje knihy, doufám, že si čtení užíváte!

DĚKUJI ZA VÁŠ ČAS.
THANK YOU FOR YOUR TIME.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za Vaše komentáře! Každý mě potěší a vždy se snažím odpovídat.