30. 5. 2013

Květen, za kamna vlezem?

..aneb o tom, jakým byl můj květen.

Vím, že takhle známé české rčení nezní, ale když se kouknu z okna, tak by se to hodilo. Ale ne, dost, nebudu si stěžovat na počasí, protože to stejně nemá cenu. Raději se pojďme podívat na můj (upršený!!) květen. Nejdřív to vezmeme trochu skrz povídání a pak vám samozřejmě ukážu fotku toho, co mám za tento měsíc nového ve své knihovně.

Za celý květen jsem přečetla celkem osm knih, z toho pouze tři jsou YA. Celý měsíc a možná ještě delší dobu si uvědomuji, že mě YA knihy baví méně a méně. Možná to chce prostě jenom oddech od všech šestnáctiletých hrdinek, které obětují samy sebe, aby zachránily celý svět! Čím dám více čtu a čím dál více mě baví krimi, thrillery a detektivky. Dokonce pokukuji i po své poličce s klasiky a povinnou četbou. Co to se mnou je? Asi dospívám, haha. Nehodlám ale YA knihy přestat číst, už jen z toho důvodu, že jich mám doma velké množství nakoupených, ale tak proto, že vyjde spousta knih, na které jsem opravdu, opravdu zvědavá! Asi to chce vážně oddech a proložit to nějakým jiným čtením. No, každopádně, co že jsem tento měsíc přečetla?

Jako první to byla kniha Ostré předměty z edice Světový bestseller, kniha mě do jisté míry zklamala, ale také neskutečně překvapila. Divná kombinace, já vím, ale nemůžu si pomoct! Naprosto bezvadná, napínavá kniha byla Nikdy nevíš, fuj, děsivý thriller, úžasné. Knihu More Weird Things Customers Say in Bookshops jsem si docela užila, byla to docela sranda, ale spíš jsem kroutila hlavou nad tím, jak jsou někteří lidi vážně pitomí a co dokážou vypustit z pusy. Smrt je mým řemeslem, to je prostě.. nemám k té knize další slova, ta co jsou v článku byla nejspíš úplným maximem. Ostrov Antrax, detektivka, které mi bohužel opravdu nesedla, přestože téma bylo opravdu zajímavé. A také se u této mojí recenze na knihu ukazuje, že to známé "i špatná recenze je reklama", asi tak úplně neplatí. Skrytá je první díl andělské trilogie, která začne vycházet už za pár dnů! První díl bylo průměrné čtení, ale od dalších dílů určitě čekám víc! Prozření Mary Dyerové, ne, tohle jsem od téhle knihy teda nečekala.. čekala jsem jen přeslazenou lovestory .. tu jsem sice dostala.. ale k tomu i pořádnou dávku paranormálna! Ještě pořád jsem nebyla schopná napsat recenzi, ale bude publikována na webu Vaše Literatura. A je to jenom pár chvil, co jsem dočetla anglickou knihu Clean o drogově závislých teeganerech s nejrůznějšími problémy.. docela.. můžu říct příjemné čtení. Žádný masakr jako třeba My děti ze stanice ZOO.

A co že mám nového za tento měsíc?


Všechny tři knihy od Olsena jsem koupila za 160Kč každou! No nekup to! Zabijáci, Žena v kleci a Vzkaz v láhvi. Dravec je kniha od slovenského autora, ano, přeložená do češtiny. Myslím, že by mohlo jít o dobrý thriller, ale jména jako Miloš a Boris mě ničí už po 17-ti stranách. Kniha je na recenzi od Martinusu.  Ostrov Antrax je kniha na recenzi od nakladatelství Kniha Zlín. Triptych, první díl v sérii o mladém detektivu Willu Trentovi, která je velmi populární mi přišli společně se třemi knihami od Olsena. Prozření Mary Dyerové bylo na recenzi od portálu Vaše Literatura. Taťána a Alexandr. No, jasně. Ne, nebudu to číst! A nakonec Finské pouto, taktéž na recenzi od Vaše Literatura - už bych se do ní také měla pustit. Na fotce chybí Ostré předměty

No, co jinak? Měla jsem poslední dva týdny praxi, chtěla jsem se učit, napsat dvě seminárky.. a ano, hádáte správně, udělala jsem naprosté... nic. Takže všechno budu dohánět o víkendu. Už se vážně těším. Yaay!

Co váš květen?

1 komentář:

Děkuji za Vaše komentáře! Každý mě potěší a vždy se snažím odpovídat.