28. 12. 2011

The BEST BOOKS of 2011

Tak rok 2011 se nám blíží ke konci. :) Seznámili jsme se se spoustou knih, jak u nás, tak v zahraničí. Spoustu knih jsme všichni přečetli a další hodnotný rok nás čeká. Proto jsem se rozhodla, spíš tak pro vlastní potěšení, sestavit žebříček o deseti nejlepších knihách, které jsem za uplynulý rok četla. :) A věřte, že to vůbec nebylo lehké! :)
A berte v potaz, že celý seznam "nejlepších" knih, je můj osobní výběr. ;)

10. místo
Černobílý svět od Kathryn Stockettové je v podstatě úplně jiná věc, než co obvykle čtu. Reálný příběh, který mě chytil za srdce. Příběh o rasové nenávisti, i předsudcích, o lásce, o realitě a běžném každodenním životě. Ppříběh o tom, jak se lidé chovají k ostatním. A ne vždycky se vyplatí chovat se nepěkně ne druhým.
9. místo
Les rukou a zubů od Carrie Ryan. Myslím, že jsem z knihy až zbytečně moc nadšená, ale co? Líbila se mi její nevšednost. Hororové prvky se zaručeně vyskytly! Na autorčině stylu psaní se mi líbí její odvaha - je schopná zabít kohokoli! Sice by to mohl být pěkný nápor na city, ale.. jedině dobře, nemyslíte? A mimochodem.. AWW!! Ta obálka! :)
8. místo
Cujo od Stephena Kinga. Podle spousty lidí se v této knize v podstatě nic neděje, no, vlastně je to pravda. Autor na spoustě stran popisuje životy jednotlivých postav jenom proto, aby je mohl na pár řádcích zabít. Ale ani to mě neodradilo od toho, dát knize plné, pěti-hvězdičkové hodnocení. King je prostě Mistr hororu, tohle horor byl. Nejsem zrovna hororový nadšenec, ale když už si přečtu horor, tak to musí být. :) A celý nápad s Cujem, autem.. žůůva :)
7. místo
Jezdci časem, Alex Scarrow. Je pravda že jsem od knihy moc neočekávala, proto se mi asi tak neskutečně líbila. Cestování časem je zajímavé téma, ale určitě i velmi těžké pro spisovatele. Autor se s tím však vypořádal velmi dobře a měl pěkně vymyšlené a propracované detaily. Místo v tomto žebříčku si kniha zaručeně zaslouží.
6. místo
Síla vzdoru od Suzanne Collins. Závěr opěvované série Hunger Games. Úchvatné zakončení jedné úžasné série. Jestli jsem psala u devátého místo o autorce Carrie Ryan a o její odvaze zabít kdekoho.. tak u Suzanne Collins, je to ještě horší. Spousta mých oblíbených postav v závěru zemřela. Kniha, která je nabitá emocemi. A nejenom tato kniha, ale celá série. Závěr mi však přijde nejlepší ! :) I když se možná se spoustou lidí budu v názoru rozcházet.
5. místo
Výjimečná od Kristin Cashore. Nevím, proč jsem tak dlouho otálela s přečtením tohoto skvostu. Je sice pravda, že asi prvních 100 stran jsem četla snad měsíc, ale zbytek jsem zhltala za jedinou noc. Výjimečná se může zařadit mezi pravé fantasy. A toho já jsem fanouškem nikdy příliš nebyla.. Ale Výjimečná je opravdu výjimečná a nakladatelství dělá velkou chybu, když se brání vydání druhého dílu. 
4. místo
Shatter Me od Tahereh Mafi..Kniha která mě pohltila. Konec knihy .. no, v podstatě by se dalo říct většina knihy, mi připomínala X-meny - a to je vážně moje. Už proto se mi kniha líbila. Ne, ne, nechápejte mě špatně. Nejenom kvůli tomu. Dostal mně i krásný příběh a jeho lehkost. A, no, je pravda, že velkou část mého obdivu k této knize si uzurpoval Adam. :)
3. místo
Anna and the French Kiss, Stephanie Perkins. Já vím, že se jedná o "hloupoučkej" (véééélké úvozovky) dívčí románek, ale právě proto to tak žbožňuju! Chemie mezi Annou a Étiennem je úžasná. A místo děje - Paříž. No, co víc si přát? :)
2. místo
Blood Red Road od Moiry Young. Áno, tohle je kniha o které úplně jednoznačně můžu říct, že je úžasná. Dystopická událost, kterou si autorka pěkně promyslela - důkazem toho je i jazyk jakým je kniha napsaná. No, jazyk - spíše způsob. Nespisovná angličtina. V knize se objevuje spousta hlášek a vtipných poznámek a opět - vztah mezi Sabou a Jackem je úžasný! :)

1. místo - nejlepší kniha letošního roku
Zlodějka knih - Markus Zusak. Dlouho, opravdu dlouho jsem se rozmýšlela, jak poskládat první dvě místa. Obě knihy jsou naprosto o něčem jiném a nedají se spolu srovnávat. Přesto jsou obě úžasné. Ale Zlodějka knih přeci jenom vyhrála.. Pozor, následující slova jsou pouze a jenom vyjádřením mého nadšení - UUA! Nejlepší knížka všech dob! Vypráví ji Smrt! Nacistické a hrůzné Německo, Max, Rudy, Liesel, táta, máma.. ty dokonalé a úžasné poznámky.. Ano, ZLODĚJKA KNIH je pro letošní rok mojí nejlepší knihou. Nečetli jste ji?! tak na NIC nečekejte!!

Je mi naprosto jasné, že se mnou nemusíte v oblíbenosti knih souhlasit, ale .. :) No tak, každý máme rádi to své! :)) Jaký je váš seznam toho NEJ za letošní rok? :) anglické, české, slovenské .. všechny knihy vítány! :)

5 komentářů:

  1. Les rukou a zubů, co víc říct, to je prostě tutovka hitovka, fakt kniha, která mě dostala a i teď na ní tak nějak vzpomínám, fakt bomba.
    Pak jsem z tvého seznamu četla už jenom Sílu vzdoru a možná jsem jí taky měla zařadit do seznamu, ale už tam mám Arénu smrti, každopádně je to skvělá série.
    Co se týče Výjimečné, fakt se to po 100 stránkách zlepší, protože já skončila asi u 30 a pak mě to prostě přestalo bavit, takže bych se na to asi měla vrhnout!

    OdpovědětVymazat
  2. Zlodějku knih jsem dostala k Vánocům a už se nemůžu dočkat, až se do ní pustím. :)) Dále.. Síla vzdoru měla vážně nádherné zakončení, i když mě zároveň trochu i zklamalo to, co se přihodilo některým postavám... A Les rukou a zubů je fakt povedená kniha, ale děsivá. :D

    A VeEee, Výjimečnou si určitě přečti!! Začátek má sice trošku pomalejší rozjed, ale potom je to něco! ;)

    OdpovědětVymazat
  3. Les rukou a zubů jsem dostala pod stromeček, už se na něj moc těším:) Síla vzdoru je opravdu úžasná a Jezdce časem zrovna čtu, ale nějak mě neokouzlili..
    Kelsí

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj,
    na mojom blogu je oznam, prosím prečítaj si ho.
    Simi Wynter

    OdpovědětVymazat
  5. Jé na tu zlodějku knih a černobílý svět jsme fakt vážně zvědavá :) konečně jsme se dočkala.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za Vaše komentáře! Každý mě potěší a vždy se snažím odpovídat.